onsdag 27 september 2017

Naglar

Numera ståtar jag med väldigt vackra naglar! Linda har ju älskat allt som har med naglar att göra länge, och har gått hos nagelskulptris i flera år. Men det är dyrt.
Nu har hon tränat ett bra tag på att göra egna naglar, och har börjat våga göra på mig och några i omgivningen. Hon är superduktig, verkligen. Får ta det lugnt, hon är ju sjuk, men att kunna göra det här - och lyckas så bra - betyder ju förstås väldigt mycket för henne.

Titta här får ni se!

Så här snygga naglar har jag idag - cromenaglar minsann! De skifta i grönt, blått och lite lila, helt beroende på hur ljuset faller. SÅ läckra!! 😁😍


4 kommentarer:

  1. Snyggt! Kul att hon hittat något att pilla med även om hon är sjuk. Det känns som om det är ännu viktigare då med en hobby.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både för att ha något att göra men framförallt för självförtroendet! ♥

      Radera
  2. Ja, snyggt!! Håller färgen längre, eller blir den fort avskavd? Men så fina!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man inte gör som jag, gräver i jorden med händerna, river morötter med rivjärn och tar halva fingret med och slarvar med handkrämen, håller de fint i åtminstone tre veckor. Det blir ju utväxt förstås, men i jämförelse med vanligt nagellack (som håller max två dagar på mig) är det superbra. Jag har bara gjort förstärkning, ingen förlängning :D
      Kramen

      Radera