tisdag 29 augusti 2017

Sommarkalas

Meteorologen sa på nyheterna igår att sommaren som varit är den sämsta på 150 år. Och inte har den varit varm, även om det tidvis varit torrt. Max 22, 23 grader kanske. Har saknat värmen men eftersom jag är hemma har jag iaf kunnat njuta av några fina dagar. Tydligen har det varit väldigt svårt att få prognoserna att stämma - och det har ju varit lite trist. Planerna vi gjort efter väderprognoserna har fallit platt varje gång.

Men i lördags fungerade det iaf!
Då hade vi sommarkalas här hemma, vi var 13 personer och ett gäng hundar. Tråkigt nog kunde inte Pappa, Elisabeth och David komma, men annars var alla här.
Jag tog en genväg och beställde ett delikatessfat från Kvantum i Munkebäck och det var väldigt fint. Färskt, fräscht och gott med olika sorter av kött och frukt. Potatissallad och tacopaj ingick också. Jag kompletterade med vitlökssalami, melon, sallad, tomater och bröd - Linda var snäll och gjorde sin jättegoda glutenfria tacopaj. Jag bakade en jordgubbstårta och den blev ok.
Vi fick en väldigt trevlig kväll, med mycket prat och skratt. 😁 
Tack för att ni kom! 💚

Naturligtvis glömde jag att ta kort, så bilder får ni vara utan.

Idag har jag varit och fixat håret, det behövdes. Skulle gjort det och ett tandläkarbesök för två veckor sedan, men då fick jag nackspärr. Nu ser jag ut igen, och är nöjd. 😉

Ikväll blir det nog en slapparstund i soffan. Thomas gör sin första natt, och jag har ingen innebandy. Kanske jag testar att göra fototavlor till trappan?
Vi får se

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar