tisdag 25 juli 2017

Staket, sommar & shopping

Sommaren fortsätter sin gilla gång. Ännu så länge har vi inte haft någon högsommarvärme, men ganska hyfsade dagar ändå med runt 20 grader. Men visst hade det varit skönt om det blev lite varmare och fler soldagar.

Veckan som gått ha varit skön, har fyllt frysen med kycklingcurry, kalops och köttfärssås. Annars inga stora utsvävelser förutom i fredags när vi var hemma hos Ronny & Annika och fick grillat. Jonas & barnen var ner från Stockholm, och Christer, Jenny, deras pojkar, Tessan, Kent, Emelie och Susanne var med också. Linda var en pärla och passade hundarna, så vi fick en väldigt trevlig kväll.
Daniel och Karin har åkt till Fårö på några veckors skön ledighet - de skickade den här bilden på Snapchat  😁


Thomas fortsatte med att bygga på staketet. Nu håller Ella på att lära sig hur man gör, så han får kanske lite hjälp.. 


Mina goda sommarfrukostar fortsätter jag med. Det finns inget som är så gott som färska jordgubbar i yoghurten och en skorpa eller två till kaffet i bersån.


Idag åkte Linda och jag till Frölunda Torg och mötte upp Mona. Hennes mobil hade gått sönder, och eftersom hon inte har någon fast telefon längre, måste hon ju ha en ny. Hon hade kollat in mobilen Kent precis köpt, och blev väldigt förtjust i den. En Doro, med stora knappar och vikbar. Hon var aldrig riktigt förtjust i smarttelefonen, men den här blir nog bra.
Jag gjorde gjorde ende på nästan hela mitt presentkort, köpte flera par skor, ett par trädgård/mys jeans, ett par lite snyggare jeans och en t-shirt. Och en vaxduk till det runda bordet i trädgården. Ett par skor till Mona blev det också.
Sedan fikade vi på Jerkstrands, där Linda kunde få en lika god macka som mig. Där fick vi igång den nya mobilen, så nu sitter nog Mona hemma och grejar.. 😍


En fin dag, som avslutades här hemma i soffan med hundarna snusande runt mig. Thomas jobbar sin andra natt. I morgon blir det nog en slappardag, det skulle bli skapligt väder tror jag .

Livet är skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar