fredag 14 juli 2017

Fint födelsedagsfirande

Det började redan på min födelsedag när Linda dök upp med en underbar blomsterbukett och en chokladkartong. Vi hade bestämt middag dagen efter eftersom Thomas jobbade, men jag blev ju förstås väldigt glad.


I söndags kom Linda tillbaka, tillsammans med Mona, Daniel och Karin. Vi åt en god gryta och avslutade med ett gott bakverk som det var flera år sedan jag åt sist, nämligen Edith´s vinbärskaka. En sanslöst god kaka gjord med sockerkaksbotten och en topping av maräng med färska, röda vinbär. Linda, denna underbara dotter jag har, hade bakat den, och vi rensade formen helt - så god!

Fin present fick jag av familjen, ett stort presentkort på Frölunda Torg (Som jag redan nallat på!) Och det var verkligen hela familjen som hade samlat, ni är så fina!


Vi hade som vanligt en väldigt trevlig kväll som gick alldeles för fort!
I veckan som gått har Thomas byggt på staketet, vi har fått hem en ny omgång virke så nu kan han fortsätta med den sista biten. Vi har organiserat om trädgården, tagit bort massor av kompostgaller, flyttat ställningen och röjt. Äntligen börjar trädgården och utsidan bli lika fin som vi har fått det inomhus! Så glad att äntligen få lite blommor och krukor på plats.

Visst blir det fint? 😄




Och så måste ju en ganska sömnig Ella vara med också!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar