lördag 6 maj 2017

Det är som att få en baby

Attans så fort dagarna går!
Helt plötsligt måste dagarna planeras så att det alltid är någon hemma - och vaken. Jag handlar när Thomas äter frukost, Linda kommer hit och passar om det inte funkar.
Men det är värt dålig sömn och allt passande, hon har fångat våra hjärtan fullständigt, liten Ella.
Till vår stora glädje (och ännu större lättnad) tycker Citrus det är roligt att leka med Ella på förmiddagarna, vilket ju sparar husse och matte en massa bus. Tom Ditte börjar smälta, inte riktigt men iaf lite.

Vi har hunnit att fira Lindas födelsedag också, med en liten middag med Mona förra lördagen.

Här kommer en liten bildkavalkad, som vanligt kan du klicka på bilderna så blir de större


Världens bästa och goaste svärmor var ju tvungen att gosa lite med Bitmonstret

Någon har redan lärt sig att när Husse är i köket händer det trevliga saker

Ella växer fort! Hon har redan fått "glasögon", markeringar runt ögonen
Hon älskar också mina tofflor. ALLA mina tofflor...
Så här fin är vår altan nu! Vi köpte jättekrukor som jag planterade tujor i idag.
Visste ju att det skulle gå åt jord, men inte att det skulle rymmas en 50-liters säck med lecakulor
och 4 (!!) 50-liters säckar med jord - i varje kruka... Det ser lite snett ut men de står faktiskt rakt, de ska bara "sträcka på sig" lite

Så här ser det ut från bersån. I den runda krukan ska jag plantera
en Ingrid Bergman-ros tillsammans med margueriter och violer i morgon.
Har längtat efter mina rosor jag hade utanför köksfönstret på Antenngatan,
och nu ska jag äntligen få den. Den luktar fantastiskt och är så vacker!

Avslutar dagens bildbomb med en trött liten Ella.
Tänk att man kan vara så söt! ♥

2 kommentarer:

  1. Du har det du gör med din lilla "bebis". Så liten och söt när hon bär din toffel. Jag smälter! Jättefin uteplats men visst är det märkligt hur mycket jord det går åt. Min svärson trodde att jag hade ett slukhål på kolonilotten en sommar när jorden ständigt tog slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, både utetofflor och innetofflor hittar jag lite överallt - definitivt inte där jag ställde dem sist! ;)
      Ja, det är inte klokt så mycket det går åt! 10½ säck plus 1½ med lecakulor till tre krukor, tur att man har en stark sambo och en bil med rejält lastutrymme!

      Radera