söndag 5 mars 2017

Sista seriematchen

Spelade sista seriematchen för den här säsongen idag.
Vann i sudden efter två dåliga perioder och en mycket bättre. Skönt med vinst i sista matchen. Nu blir det vila i drygt en vecka, och sedan bara träningar en gång i veckan ett tag framåt. Skönt, man är ganska trött och sliten nu. Kanske mest i själen, den här gruppen är inte helt enkel att jobba med.
Men vi är väldigt nöjda med årets resultat, kom 7a i tabellen. Målet var att hålla oss kvar i Div 1, och det fixade vi ju bra.  Sedan tror jag att vi i ledargruppen egentligen är minst lika glada över att slitet med att få ihop gruppen har gått så bra.

Det händer mycket roliga saker på hemmaplan just nu, men jag ska faktiskt hålla er på halster ett tag till. Lite osäkert hur och när saker och ting faller på plats, men förhoppningsvis kan jag berätta mycket snart.. 😉😊

Något som inte är lika kul är att, precis som vanligt när man får reda på att det är meteorologisk vår, kommer snöoväder. Det har snöat, blåst iskalla, hårda vindar och varit riktigt vidrigt idag. Just nu är det några minusgrader och jag undrar om man kommer in i bilen i morgon? Det har växlat så där käckt mellan plus och minusgrader, och isig blötsnö som kommit på tvären på ett sätt som bara någon från västkusten förstår, så risken för fastfrusna bildörrar är överhängande.


Nu har jag släppt in ett par blöta cairntjejer, så nu ska jag faktiskt ta en bok och krypa ner i sängen.
Sov gott! ♥

1 kommentar:

  1. Fy för snö på tvären! Särskilt när man hunnit ställa in sig på vår. Minns en aprilresa till Stockholm när jag och väninnan skulle njuta av våren men det var fullständigt snökaos. Känslan av hur blötsnön packade i sig i frisyren...

    SvaraRadera