söndag 8 januari 2017

Och där kom vintern

Vi har haft en nästan löjligt tur med vädret under vår dränering och plattläggning. Några regndagar, någon frostdag - förövrigt har det varit perfekt. Nu är det nästan helt klart, lite fogsand, någon sväng till med paddan och så ska trappan till garageinfarten göras klart. Men det är ju inget som brådskar, och tur är väl det för nu kom vintern.
Termometern har varit nere under -14 grader någon natt, och lite snö har vi fått. Det har töat, och nu så himla käckt frusit till igen med ishalka som följd.
Lite jobbigt när det pendlar mellan is och tö, det blir ju snorhalt. 


Jag hade tänkt ta en sväng med hundarna nu ikväll, men de får klara sig med trädgården - jääälar så halt det var. Så jag stannar inne.

Det har varit en intensiv vecka. Innebandy i massor med två träningar och två matcher på sex dagar.
Däremellan blev det en snabbsväng till Varberg i tisdags eftersom Anneli fick ett anfall igen. Trafiken var inget rolig, så det tog dryg 1½ timme ner, men till sist landade jag på akuten där jag tillbringade ett par timmar med Anneli och mamma. Så småningom lämnade jag och åkte för att hämta Älva, som vi ju inte vill lämna för länge så hon blir stressad.
Det visade sig att hon var hur lugn och fin som helst, hon ville inte ens gå ur den sköna soffan först. Men så fick hon lite mat, och hennes glädje blev stor när hon såg bilen. Av någon anledning älskar hon vår bil och blir överlycklig när hon får hoppa in, goa hund! 😍
Mamma kom hem och framemot nattkröken åkte jag hemåt efter lite mat.
Syrran kom hem igår, så nu får hon och mamma vila upp sig några dagar.

Nu blir det vila i morgon, kanske plockar ner lite julgrejor bara. Får väl handla och laga lite mat också iofs..

Nu snarkar hundarna så det ekar, ljusen brinner så fint och jag bara myser.
♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara kallt och snöigt på många håll.
    Vi har fått mycket snö förra veckan, idag vräkte regnet ner och nu till veckan skall det komma snö igen.
    Jobbigt just det där med omväxlande tö och kallt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska visst bli något liknande här, men inte lika mycket som ni fick i Weed.
      Kram!

      Radera