söndag 16 oktober 2016

En vecka till

Tiden flyger verkligen iväg! Ytterligare en vecka bara försvann med en farlig fart.
Det har varit träningar förstås, har handlat en del.
Bla en ny skrivare, den gamla pajade mitt i en utskrift häromdagen. Den har varit bra, kostade 200:- för 6 år sedan - mindre än vad en bläckpatron kostar. Men nu gav den upp, och jag hittade en lite uppdaterad av samma märke, Canon. Trådlös, dubbelutskrift och lite mer finesser. Några hundralappar till, men ändå väldigt prisvänlig.
Passade också på att köpa en liten lamineringsmaskin. Har en tanke om att få skrivit ut mina recept, laminera dem och sätta in dem i en pärm. Nu använder jag telefonen eller datorn och det är lite knöligt - och kladdigt..  Det kan nog bli bra.

Vi håller också på att ta in offerter för att dränera huset. Det är inga stora problem, men det lär ju komma så småningom. Det är inte dränerat sedan det byggdes 1938, och byggdes ut 1948 så vi har haft lite tur. Grunden behöver ju isoleras, mycket värme försvinner ut genom den. Om pengarna räcker tänker vi göra en parkeringsplats och lägga ny marksten på gången, altanen och i garageuppfarten. Tycker om farfars gamla plattor, men mossan har fått fäste i dem. Även om vi skurar och använder mossdödande rengöring på dem, tar det bara ett par månader innan de är gröna igen.
Nu har vi haft kontakt med en firma, men vi är inte jätteimponerade. Har skickat mail till en annan, och idag fick jag dessutom tag i den firman som lade om taket för oss för några år sedan. Till vår glädje gör de dräneringar och markarbete också, så det är möjligt att vi anlitar dem igen. De var både noggranna, duktiga och snabba med takbytet och dessutom fick vi ett väldigt bra pris. Nu hoppas vi att det blir likadant igen.

Linda och jag var hemma hos Mona på fika igår. Det var som vanligt många glada skratt, massor av prat och så visade Linda hur det kan bli med Snapchat. Kan inte lägga in filmerna som Linda tog på mig och Mona, men jag kan bjuda på en fin bild på mor och dotter..


I morgon är det match igen, vi möter ett lag som på pappret är väldigt bra. Men vi får se - kanske vi kan sno en poäng, eller två. Eller tre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar