tisdag 2 augusti 2016

Måndagar kan vara bra

Har haft en skön dag och mysig kväll tillsammans med Thomas och Linda. Hon kom hem och lånade tvättmaskinen och åt middag.Lite halvtråkigt väder är det just nu, regnskurarna avlöser varandra och temperaturen orkar inte upp till 20 grader någon längre stund. Samtidigt lite skönt, då får man gjort lite inne också. 

Lagade Pastagratäng med kyckling, som är jättegod men lite tråkig att göra.  Det finns massor av gott i den - kyckling, broccoli, färska, skivade champinjoner, kotlettbacon, grädde (eller Milda mat 4%),lätt crème fraiche och diverse kryddor, bla curry, paprika och mango chutney. Ett attans skivande och stekande, men god är den! :)
Den blir inte så bra att frysa in, blir blaskig och smaklös, vilket jag alltid kommer på när jag har gjort gratäng för tio personer.. ;)

Min egen privata fotograf tog en bild på den glutenfria varianten,
den andra ser likadan ut fast större.. ;)

Thomas tjurar (väldigt, väldigt lite) för han vill jobba med reparationen av muren utefter gatan. Men det går inte att jobba med puts när det regnar. Han hade ju helst varit klar i denna veckan för OS börjar ju om ett par dagar.. ;)
Men muren har stått där sedan 1948 och lär finnas kvar några år till, så det är ganska lugnt säger jag. Det vet jag väl, men ändå, muttrar han och vankar rastlöst runt.
Sedan hittar han en gammal hockeymatch som går i repris och blir lite gladare.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar