onsdag 24 augusti 2016

Lyx

Jag fick ju ett fantastiskt presentkort till Frölunda Torg av familjen när jag fyllde år. Har nallat lite på det, till några böcker och en tröja. Och så beställde jag glasögon, behövde verkligen slipade solglasögon. Specsavers har ju haft "köp två, betala för en" i flera år, och det är ju bra. För ett tag sedan hämtade jag de här två paren, jättefina och dessutom väldigt sköna att ha på sig:

När vi hämtade glasögonen (Linda köpte också), upptäckte jag att de hade fått in massor av nya, snygga bågar.. Jaja, de finns väl kvar ett tag, tänkte jag. 
Men så var det ju då så att vi fick höra att de skulle sluta med den ständiga kampanjen, och när vi dessutom fick en rabattkupong på 50% på ett par glasögon, även märkesbågar, så blev det ju lite svårt.
Så igår hämtade jag de här:

Känner mig superlyxig! Har aldrig haft så många par glasögon på en gång. För mig som tar av och på glasögonen hela tiden är det suveränt. Jag kan inte ha progressiva glas pga balansproblemen och yrsel, vilket gör att jag byter mellan läs- och avståndsglasögon hela tiden. Gissa vem som aldrig hittar dem..?!
Men nu har jag ögon i väskorna, i bilen och lite överallt annars också. 
Hoppas dock att inte min synskärpa ändras på ett tag.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar