torsdag 14 juni 2007

Trötttrötttrött...

....är jag. Det blir inte mycket sömn just nu. Men valparna mår bra och det är ju huvudsaken. Ditte har visst fått för sig att vi är kompanjoner i mammaskap. :-) Ibland får hon för sig att sitta vid trappan och gny eller voffa när valparna piper. Hon går upp bara om jag kommer med. Men har det hänt ett par gånger de sista dagarna att när vi kommer upp, tittar hon bara på mig, gnyr lite till, tittar på valparna, på mig - och sen hoppar hon upp på madrassen! Hon tycker att JAG ska kissa dem, eller vad det nu är... *stönar* Ikväll gick hon inte ens upp, utan försökte sitta kvar när jag gick upp. Men se den gumman gick inte, utan hon fick vacker följa med...*garvar* Snacka om att vara beräknande. Men det är inte så konstigt. Henns mamma är ju också expert på att hitta på sådana här saker. Dippens bästa knep när det gäller att lägga rabarber på bästa leksaken eller godaste tuggbenet, är att kolla in de andra hundarna en stund, och sedan helt plötsligt bara slänga sig mot ytterdörren, vilt skällande som om någon knackar på! Genast följer de andra efter, det är ju skitkul, men den som snabbt som ögat smyger tillbaka och snor det hon vill ha är ju Dippen. Sen står någon, ibland några, snopna hundar och bara tittar! :-D

Idag ringde Dotterns praktiklärare och talade om att hon ska få praktikplats på KappAhl I Mölndal. Dottern ringde till handledaren, som visade sig vara en mycket glad och trevlig tjej. Hon sa att hon var glad att Dottern ska komma, och att Dottern kan komma när hon vill för samtal i nästa vecka. Vilken skillnad!!! Det är ju så man förväntar sig att en proffsig servicemänniska uppträder. Inte bara i kundkontakterna utan oxå i kontakterna med nya praktikanter och nyanställda. Annars så får man ju aldrig folk att trivas, göras sitt bästa och ställa upp för företaget. Jag jobbade ju själv med service och dessutom som arbetsledare och personaldisponerare på ett stort företag i många år, och det var något av det första man lärde sig. Klarade man inte det fanns det inte en chans att man orkade vara kvar.

Jaja, även om Dottern hade önskat 5 helt andra praktikplatser (hade inte valt varken B &S eller KappAhl) tror jag det blir bra ändå. Hon ska nog säkert få göra något annat än att sortera galgar den här gången... ;-)


Apropå ingenting: Girafftunga på Aalborgs Zoo

Trötttrött idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar