måndag 11 juni 2007

Kors, redan..

..har det gått en vecka sedan valparna kom. Det har gått fort, men huga så trött jag är. Det blir inte måna timmars sömn åt gången - en kanske... Skillnaden på att valpar gentemot spädbarn är ingen - jo f'resten, valparna är spädbarn bara ett par veckor, tackolov! ;)
Allt har gått bra, tog sporrarna på fyra av dem i torsdags. Det funkade också bra. Ditte har börjat hitta i mammarollen, och vi har redan spikat två valpköpare - härligt! Nu väntar vi på de två andra, sedan får vi kontakta reserverna. Det är skönt, vi har många i kön, och de verkar bra allihop. Synd att vi inte har valpar till alla. De första är sådana som vi har haft kontakt med sedan förra året, vilket gör att man känner sig ännu mer trygg, de är verkligen klara över sin livsförändring.

Precis varit på styrelsemöte, det gick hyfsat. Önskar bara att jag skulle slippa alla kommentarer, gliringar och beska svar från Henne. Om Hon bara lyssnade på vad jag säger någongång, utan att bli ifrågasatt. Och att Hon någongång kunna ta det på allvar. Men jag är ju sjukpensionär, parasit och hjärnskadad så Hon tycker uppenbarligen inte att det är värt att notera. Sedan, några månader efteråt, kan hon komma med att Hon aldrig hört talas om det vi pratat om. Tackolov för Svärmor och H, som stöttar upp i de situationerna. Det är så jobbigt när man tappar tråden och personer utnyttjar det till sin egen fördel. Äsch, idag var det inte så farligt, så jag ska inte gnälla. Dessutom gick jag hem något tidigare för valparnas skull.

Ska ringa läkaren denna veckan, får inte glömma det. Skulle ju få en magnetröntgen för att kolla ev förändringar på nackkotorna. Det är väl troligtvis de som orsakar yrselanfallen. Doktorn tror att receptorerna i nacken har lagt av och att det oxå är en anledning. Sen vill han att jag ska testa mig för Hepatit, eftersom jag fick blod i mitten av 80-talet. Får inte glömma det, bara.
Men jag märker ju hur mycket nacken påverkar mig nu när jag inte kan vila...

Synd att värmen ska vika i veckan, det är så skönt! Det har väl iofs varit lite väl mycket, över 30 grader redan kl 11, men ändå. Sedan har det varit grymt varmt i allrummet nu när det iinte får vara ngt drag där, kan ju inte varken ha fönster öppet eller sätta på fläkten. Ihop med begynnande klimakterie har det ju sina svettiga sidor.. ;)

Nä, nu ska jag plocka köttet ur kylen, det blir sen mat idag igen. Ungarna har gått till sin pappa idag, och älsklingen springer i skogen. Undrar om jag inte ska ta ett glas vin????

Irriterad men nöjd idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar